A Rainholm-i Mágusképző iskolába olyan diákok jelentkeznek, kik nem félnek az ismeretlentől és a kalandoktól. Ezeknek a tanulóknak a többsége hátrahagyva kellemes, vagy éppen kellemetlen múltjukat, a szigetre jönnek mágiát tanulni és megvédeni egy titokzatos fajt, a sárkányokat. Nem is tudják mire is vállalkoznak igazából…
A játék célja hogy ennek a mágustanoncnak a szemén keresztül átéld, milyen is lehet egy varázsiskolában tanulni, egy sárkány társává válni, megismered a legendákat, a sárkányokat, sok hihetetlen és felejthetetlen élménnyel gazdagodj és részévé válj egy összetartó közösségnek.
És most beszéljünk egy kicsit a játékbeli lehetőségekről.
Igazgató: NJK (nem játszható karakter) karakternek minősül (kivéve különleges esetekben, akkor a szerkesztő játszhat vele). Tejhatalommal rendelkezik az iskola területén, a szabályokat egyedül hozhatja, bárkinek a sorsáról szabadon, és büntetlenül tud dönteni. A sziget legjobb varázslójának van számontartva, ha kell óraadónak is beáll.
Tanárok: Igényelhető karakterfajta. Mindegyik tanár nemtől függetlenül 23 és e fölötti életkorral kell hogy rendelkezzen ahhoz, hogy taníthasson az iskolában. A tanárok már elvégeztem valamilyen mágusképzést (bármit ki lehet találni), tapasztalt varázslóként jönnek a szigetre. A 11 féle mágiaág közül csakis egyet taníthatnak, azt a mágia típust, amiben a legjobbnak számítanak.
Tanoncok: Igényelhető karakterfajta. A legifijabb tanoncok már betöltötték 13. életévüket. Ezalatt a kor alatt az iskola nem vesz fel tanulókat. A felső korhatár nincs megszabva egy tanoncnál. A tanulók tisztában vannak mágus mivoltukkal, de nem részesültek még semmilyen mágikus oktatásban, ezért nem tudják használni az erejüket.
Mindenki automatikusan megkapja ingyen ezeket a szolgáltatásokat, amint felvételt nyert.
- Az adatlapod, ahol fel lesznek tüntetve az információk a karakteredről és sárkányodról
- Egy kezdő szintű varázspálca
- Egy napló
- 80 db varázsbab
- Postaláda
- Szekrény
ide ide valami
Az adatlap tetején láthatod az alapvető információkat a karakterről. Ezek: Nevük, tanár vagy diák az illető, melyik házhoz tartozik, a karakterre jellemző két szín, sárkánya fajtája
Az információk alatt jelenik meg a karakter (kezében az aktuálisan használt varázspálcája) és sárkány aktuális kinézete.
Ezalatt láthatsz négy féle négyzetet a következő felirattal: varázsló, mágia, kellékek, user
A varázsló menüpontban olvashatsz bővebben a karakterről és a sárkányáról.
A mágia menüpont tartalmazza a mágus által használt varázspálca leírását, és a tanult/tanított tárgyakat
A kellékeknél van a karakter naplója, a sárkány állapota, a sárkánnyával való kapcsolata, a mágus, sárkány felszerelése és a varázsbabjainak a száma.
Az user pontban nézheted meg a karakter tulajdonosát, elérhetőségét, korát.
Mágikus felszerelésed:
A pálca (amit használ) kap itt helyet. Később ha mágikus tárgyakra is szert teszel, szintén itt fognak megjelenni.
Napló:
A naplóba kötelező mindenkinek írnia, és gondolom, nem kell elmondanom hogyan is kell egy naplóbejegyzést megírni. (Ha mégis: E/1-ben kell, hogy íródjon, lehet benne rajzot (ami saját, vagy hozott) mellékelni, legalább egy napi tevékenységedről szóljon) A bejegyzések mindig rólad, vagyis a karakterről íródjon, hogy mi történt vele.
Varázsbab:
Lehet, hogy cukorkának néznek, ki de nem azok! Meg ne edd! Az oldal fizetőeszközei. Minden karakter gyűjtheti őket, amiből később vásárolni tud. Naplóbejegyzés, vagy szerepjátékozás útján lehet szerezni.
Felszerelés:
A szekrényben fog megjelenni karaktered, és sárkányod összes birtokolt felszerelése, ruházati cikkei kiemelve az éppen viselt darabokat.
Posta:
Idekerül a szereplőnek címzett levelek. Legyen az a vizsgájának az időpontja, vagy egy titkos randi felkérés.
Eredmények:
A karaktered versenyben, tanulásban, kiképzésben vagy egyéb módon elért kiemelkedő teljesítménye lesz itt feltüntetve.
értékelések:
naplóbejegyzésben: függ a bejegyzés hosszúságától, és a minőségétől (1-25 bab)
szerepjátéknál: függ a bejegyzés számától (3 bab/bejegyzés)
saját rajz mellékelése a naplóba: (10 bab/kép)
nem saját rajz mellékelése a naplóba: (5/kép)
fotó mellékelése a naplóba: (3/kép)
• kapcsolat mágus és sárkány között: |
Ezt a kapcsolatot úgy tudnám jellemezni, mint bármelyik másik háziállattal lévőt. Miért ne lehetne egy sárkánnyal frizbizni, sétálni a parkban vagy csak úgy szórakozni egy jót vele? Azt pletykálják, ki már elég régóta együtt van a sárkányával, az megérti, beszéli is a nyelvüket, aki pedig a tiszteletüket kivívta felengedik a hátukra. A karaktered csak akkor értheti meg a sárkánya beszédét és repülhet a hátán, ha szoros kötelék alakul ki köztük. Sok szint létezik a tanuló, sárkánya között ezek a legalapvetőbbek:
Haragos: Valamilyen rossz élmény fűződik hozzád. Igazán rossz véleménnyel van rólad, amit egy darabig nem is fog elfelejteni.
Ismerős: A tojásból kikelés megtörtént, szépen gondozd, hogy tovább növekedjen. Beszélni még nem tudtok!
Barát: Kitartásod meghozta gyümölcsét. Barátság szövődött köztetek.. Elkezdődik a beszélgetés köztetek.
Hűséges társ: Igen magas szinten vagytok! Mondhatni egy húron pendültök! A sárkányod mostmár a hátára enged. Repülőleckéket vehettek.
Minden sárkánynak vannak pontozható tulajdonságaik, melyeket meghatározz a fajtája, és az örökölt gének. Ezeket növelni vagy csökkenteni lehet, kurzusok, tanfolyamok, italok vagy tárgyak segítségével.
-
Speciális képesség: ezt kurzus segítségével lehet kifejleszteni, ami minden sárkánynak más és más
-
Támadási szint: Meghatározza milyen erővel és mennyiszer képes támadni
-
Gyorsasági szint: Meghatározza milyen gyorsasággal, és milyen magasságig képes repülni
-
Páncélzat: A sárkányt borító pikkelyek és szárnyak erőssége
-
Tűzerő: Milyen erős tüzet/vizet stb. tud kilőni
-
Tüzelési limit: Meghatározza, mennyiszer tud egy nap a sárkány tüzet/vizet stb. lőni és a fajtájának megfelelő speciális képességét felhasználni
-
Harapás: A sárkány testi erősségét mutatja
-
Rejtőzködés: Megmutatja, mennyire tud a sárkány a környezetébe beolvadni
A sárkány fajtája (amit te találsz ki a sárkányodnak) befolyásolja ezt a képességét.
pl.: A te sárkányod fajtája: a csillag sárkány, ezért éjszaka amikor a csilagok fent vannak az égen sárkányod erősebb, képes a csillagokhoz hasonló ragyogásával mindenkit elvakítani vagy utat mutatni, amikor a sötétség a legerősebb
Minden sárkány képes a repülésre, szárnya méretétől függetlenül. Nagy súlyt képesek cipelni, embereket is. Ahhoz viszont, hogy karaktered képes legyen felülni a hátára és egy darabban is kászálódjon onnan le, bizony van pár teljesítendő feladat, mielőtt a magasba emelkednének.
- A sárkányodnak kifejlettnek kell lennie! Egy fejlődő sárkány még önmagában sem túl jó repülő, nemhogy egy emberrel a hátán.
- Sárkányod csak akkor tud repülni, ha az állapota kielégítő. Egy rossz állapotban lévő sárkány nem képes repülni.
- Csak akkor kezdheted meg a sárkányodon való lovaglás elsajátítását, ha a kapcsolatotok már hűséges társ szintjén van
- Csak repülő felszerelés mellett (pl.:kantár, nyereg) lehet sárkányokon lovagolni!
Az iskolában nem kötelező az olyan értelemben vett egyenruha, mint pl.: Harry Potterben volt. A diák bármit hordhat, amit szeret viselni, és nem köz/önveszélyes a varázslatok és a sárkányok miatt. (pl.: szegecses nyakörv tiltott, mert közveszélyes) Csak a szigeten található boltokból lehet ruhát venni, és viselni.
• ruhacsere/kinézet váltása: |
A boltban vett ruhák az adatlapon a felszerelések részben találhatók. A régi ruhákat lecserléheti mindenki a Szolgáltatlások rész alatti öltözőben. Ilyenkor az új ruhájában fog pompázni a karakter.
A kinézetváltás egy kicsit más. Ez a kozmetikai szolgáltatásokra vonatkozik. Egy melírozott haj kérése után, automatikusan az a haj lesz megjelenítve a karaktereden. Itt nincsen olyan csereberélési lehetőség, mint a ruháknál, mert a régi haj nem lesz megőrizve a felszerelésekben.
A sárkányok is sok gondozást igényelnek, hiába nőnek egy idő után a fejedre szó szerint. A bébi sárkányok sokkal érzékenyebbek, és jobban rá vannak utalva a gazdájukra, mint egy kifejlett sárkány. A sárkány adatlapján fel lesz tüntetve az állapota. Figyelj a sárkányodra, mert ha vészesen lecsökken valamelyik szükséglete, akkor el fogom venni a sárkányt tőled.
Ezek az állapotok: Egészség, Tisztaság, Táplálék, Aktivitás, Varázserő
Növelni állatorvos és a naplóbejegyzésben fürdetés, etetést stb. segítségével lehet.
Ez alól kivétet képez a varázserő, mert ez a sárkány korától és tanultságától függ.
Sajna vannak emberek, akik kedvet kapnak a játékhoz, majd egy-két hét után eltűnnek, maguk után hagyva karakterüket és sárkányukat. Ezzel nemcsak más elől veszik el a helyet a játékban, de az én időmet is pazarolják. Következményei:
- legalább 18 napja nem naplózott: sárkánya állapota romlani kezd
- 1 hónapja nem hallottunk felőle: fennáll a veszély hogy a kapcsolatuk egy szinttel csökkenjen (pl.: kedves ismerősből ellenség)
- 2 hónapja nem hallottunk felőle: a karaktere és a sárkánya elkobzásra kerül
Ezeket a karakterek és sárkányok (mivel az én tulajdonomat képezik) átkerülnek a választható karakterek és sárkányok közé!
Ezeket a hirdetéseket bárki teljesítheti, ha a kikötéseknek megfelenek (nem mindegyiknél van kikötés). A hirdetések változhatnak, és egy idő múlva lekerülnek a falról, így addig érdemes megcsinálni, míg fent van. A hirdetés teljesítéséhez nem kell mást tenni, mint egy naplóbejegyzésben leírni melyik feladatot, kivel, hogyan, miként csináltad és ezzel a naplóbejegyzésen kívül + babokat szerzel.
Például:
• Írni egy levelet valamely szeretetednek
/ valóságban: a feladat annyiból áll, hogy leírod miért érdemes ezen az oldalon játszani, megfogalmazod a tapasztalataidat, élményeidet, értékeled, véleményezed az oldalt ezzel segítve a munkámat az oldal fejlesztésében /
• Korrepetálni egy másik diáktársadat
/ valóságban: segítesz nekem kisebb feladatok ellátásában pl.: te is véleményezed egy jelentkező felvételi írását, új ötletekkel állsz elő stb. /
Rainholm Island időjárását nagyban befolyásolja az óceáni éghajlat. Itt is ugyanúgy megtalálható a 4 évszak, még ha néha egy kicsit szeszélyesen fordulnak is elő. Az oldalon mindig fel lesz tüntetve jól látható helyen az időjárás és a hónap. Igen, egy kicsit máshogy fog telni itt az idő, mint nálunk a valóságban. Itt egy hónap a valóságban 2 vagy 3 hétnek fog megfelelni. Ezt nagyban fogja befolyásolni a történet kimenetele. (Ez igény szerint változhat!)
Arra is érdemes figyelni, mikor írod a naplódat az adott napnak megfelelően írj az időjárásról.
A boltokban különféle tárgyakat, eszközöket, italokat, ruhákat tudjátok megvenni, amelyekért egy bizonyos összegű varázsbabbal fizettek. A boltoknak és a benne lévő árúknak két kategóriája van: az állandó és a évszakos időszak. Az állandó kategóriába tartozik minden olyan árúcikk és bolt, amit bármikor, korlátlan mennyiségben lehet megvásárolni, ellentétben az időszakos termékkel, boltokkal, amik csak bizonyos évszak, esemény, ünnepnap kapcsán lesznek elérhetők.
A szolgáltatások fedik le minden olyan igényét mind a diákoknak, mind a sárkányoknak, amik fontosak az ember és állat életében.
A játékban szigorúan tilos 2 vagy több karakterrel játszani egyszerre. Bárki megpróbálhatja, de egy idő után mindenki lebukik …
Persze ezt is ki lehet érdemelni, de ennek nagy követelményei vannak, mert két karakter dupla annyi idő, egyiket sem szabad elhanyagolni, és nincs kibújás a feladat alól.
- legalább 6 hónapja gazdagítod személyeddel a csapatot
- folyamatosan írsz, a naplóba legalább 25 db bejegyzésed van, amiknek a babszáma min. 20 db
- első karaktered elérte a hűséges társ szintjét sárkányával, megkezdték a repülői kurzust, és rendelkezik egy tantárgyból sikeres vizsgával
Akinek egyszer volt már 2 db karaktere de elvesztette/visszaadta az elveszti a jogát az újbóli második karakter igénylésére.
A karakterek számos kitüntetést, és eredményt kivívhatnak maguknak, ehhez csak a hirdetést, kurzust és egyéb feladatokat kell teljesíteni. De nem akárhogyan! Hanem a legjobban! Hisz mindenki meg tudja csinálni pl.: a levélírást. Valaki fél oldalban összevissza csapong ide-oda, valaki pedig szépen, logikusan felépíti a levelét 6 oldalon keresztül az azért nem ugyanaz.
Az eredmények megszerzésével ”titkos jutalmat” kaphatnak a nyertesek. Mindenkinek egyedi, és rajtam kívül senki sem tudja, milyen jutalomba lesz része az illetőnek.
|